nedeľa 8. februára 2015

Ako byť šťastný 1,2,3!

Ahojte!

Každý z nás má svoje dni, kedy chce celý svet objať, pobozkať svoju bezzubú susedu, vyvenčiť rotvajlera, okolo ktorého ide každý deň do školy, alebo kúpiť darček známemu, čo mu je ešte aj dlžný. No potom sú tu dni, kedy tej bezzubej starej potvore zavriete dvere pred nosom, kedy to toho rozzúreného psa za bránou naplujete a na známeho už voláte exekútorov. Veru nie je ľahké byť šťastný že? No skúste mojich pár rád a uvidíte, že i takéto maličkosti vám zaistia non-stop dobrú náladu :)




1. Obmedzte čas na sociálnych sieťach


Netvárte ste sa, že ste si to nevšimli. Ja, vy, všetci... sme menej šťastní čím viac času trávime na"fejsbúčiku". Nepotrebujem na to žiadne výskumu a vidím to ľuďoch. V autobuse, v škole, v obchode. Okrem toho, že sociálne siete vôbec nie sú sociálne- a skôr pôsobia antisociálne- navyše nás oberajú o čas, ktorý sme mohli venovať niečomu zmysluplnému. Keď sme boli mladší, a nevyseli sme toľko na internete čo sme robili? Tak ja som napríklad vo voľnom čase robila náramky priateľstva, kreslila som obrazy, chodila venčiť psa, za kamoškou som šla pešo či nejde von (mala som len pár korún na kredite- to boli časy) a samozrejme prečítala som toľko kníh, že po polroku som musela meniť čitateľský preukaz, lebo pani za okienkom v knižnici mi už nemala kam písať prevzaté knihy :D .  A toto všetko ma robilo šťastnou! Mala som toľko koníčkov! Nepotrebovala som mať X likov na Fb, blikajúcu e mailovú schránku ani nič podobné.
Venovanie sa umeleckým aktivitám zapájame do procesu najmä pravú hemisféru. Pravá hemisféra mozgu je bohužiaľ v dnešnej dobe veľmi "potláčaná" tou ľavou. Ľavá je tá logická, ktorá vo vás vytvára vzorce: práca= peniaze, láska= sex, pravda= manipulácia... Tá pravá polka mozgu naopak predstavuje zvedavé dieťa, ktoré chce skúmať celý svet, verí na základe presvedčenia nie logickej argumentácie. Touto ignoráciou potrieb pravej hemisféry sa z nás stávajú "bussiness žraloci", ktorí chcú len uznanie okolia, navonok sme úspešní no vo vnútri poloprázdni- áno umlčali sme to dieťa v nás, pre ktoré bol život rozprávkou, v ktorej VŽDY víťazí dobro nad zlom.
Vysedávaním na sociálnych sieťach defakto pracujeme prevažne tou logickou ľavou hemisférou, ak tomu pridáme ignorovanie našich umeleckých potrieb, nečudujme sa, že pravá hemisféra "atrofuje" prestávame vnímať krásu života, vážiť si maličkosti, sme viac hádaví a malicherní...

MOJA RADA: Vráťte sa k svojim koníčkom. Píšte si denník, básne, počúvajte hudbu ( z mp 3), fotografujte, venujte sa dobrovoľníctvu, dočítajte konečne toho Verneho... povedzte si, že na internet pôjdete až večer, keď stihnite všetky vaše nové aktivity. Zo začiatku vás to bude ťahať k starým zvykom, ale vydržte! Potreba byť online, zdieľať a likeovať prestane :)

2. Poriadok 

Maličkosť, ktorá zmení vaše životy na nepoznanie! Neveríte? Smeti prinášajú ďalšie smeti. Upracte svoj pracovný stôl. udržujte ho stále čistý a uvidíte ako sa vám budú lepšie písať domáce úlohy. Kým som neprišla na trik s poriadkom, stále som mala pocit, že na mňa padajú steny izby. Nemala som veľký bordel. Ale Tam som nechala otvorenú skriňu, neumyla som si šálku, nezavesila bundu, tepláky nechala prehodené cez stoličku ... a to sa kopilo a kopilo.. a tieto maličkosti mi nakoniec večer zabrali kopec času. Navyše, keď som musela narýchlo odísť z izby, hrýzlo ma svedomie, že som tam po sebe zanechala takú "vizitku" pre moju spolubývajúcu. To mi k dobrej nálade veru nedopomohlo. Ak som navyše ešte nechala večer zaprataný stôl papiermi, neumytým šejkrom... moje rána vôbec neboli ružové ako sa vraví, ten pohľad na stôl mi pokazil deň hneď z rána...

MOJA RADA: Zaveďte u seba pravidlo: Ak odloženie nejakej veci nezaberie viac ako 1 minútu urob to hneď! Maličkosť, ale ja som sa cítim od vtedy akoby ľahšia, z práce sa teším na to ako sa hodím na moju posteľ, ktorú najprv nemusím uvoľniť od tej kopy oblečenia, nelámem si nechty na zoškriabavaní ovsených vločiek z misky a pod. Tento malý trik ma dobyl energiou a šťastím.

3. Nečakaj pochvalu 

Idete vysypať smeti, správite skúšku na A, upečiete tie najlepšie fitness palacinky, opravíte televízor... a nič. Nedostali ste vašu včeličku za odmenu. Určite ste sa stretli s podvedomím nadhodnocovaním - jav, pri ktorom porovnávame svoje aktivity s aktivitami iných, pričom tie naše preceňujeme. Akoby sme mali sklon samých seba hodnotiť ako nadpriemerných. Je to logické, človek si lepšie uvedomuje čo robí sám, než to čo robí niekto iný. Čakám pochvalu od maminy, no pritom zabúdam, že ona dnes toho spravila tiež veľa. Preto prestaňte frflať na iných a nečakajte ani pochvalu.

MOJA RADA: Buďte egoisti! "Nezaťažujte" iných svojimi úspechmi, a nečakajte od nich pochvalu. Začnite konečne žiť pre seba! Ak robíte niečo pre iných, vždy budete od nich očakávať uznanie, pochvalu, odmenu a rešpekt. Ak to niečo robíte pre seba, neočakávate od nich žiadnu konkrétnu reakciu. Preto vás nikto nemôže sklamať tým ako zareaguje na to, čo úžasné ste dokázali. Radšej si začnite všímať svet okolo, snahu iných ľudí...

SUMA SUMÁRUM

Nemám rada, keď sa ľudia sťažujú na dnešnú dobu. Sami si ju takú robia. Vadí im "pokazená" spoločnosť internetom a predsa majú niekoľko účtov na sociálnych sieťach. Vadí im, že kultúra už ževraj "nemá úroveň" a predsa nepodporia miestneho umelca tým, že nebudú online a pôjdu na jeho výstavu. Vadí im znečistené prostredie, a predsa sú lenivý tú plastovu fľašu ísť zahodiť zvlášť do plastových zberných kontainerov. Chcú aby všetci videli, ako sa oni snažia a predsa nikoho oni sami nepochvália, nepoďakujú...



Je ľahké byť ťažkým. Ale ťažké byť ľahkým. (nemá to nič spoločné s obvodom vášho pásu)

alebo

Ľahko sa zomiera, ale ťažko smeje. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.