nedeľa 14. februára 2016

Proteinovo-makové tyčinky

Ahojte!

Moji pekní, víkendové pečenie patrí do rodinných tradícií rovnako ako tréning hrudníka do pondelkového plánu každého bodybuildera :D. Navyše, keď sa cez víkend stretne po dlhej dobe celá rodina, tak to je už echt dôvod na pečenie. Takže mamin nedeľný jablčník je už hotový, zajtra ocino ešte vyklepe rezne a budú hody! :D No to by bola pekná idylka, keby jeden člen rodiny nebol fitness notorik a pri pohľade ako mamina sype 200g bieleho cukru, rozpúšta 250 ml Hery a preosieva bielu múku, tak má pocit, že mu rastie na nose vyrážka a inzulín s cholesterolom sa mu dvíha už len pri pohľade :D o pocitoch pri videní ako buble bravčové masť okolo rezňa v trojobale ani nehovorím. Takže, keď príde domov brat tak to pre našich znamená niečo ako "super, niečo dobré navarím, napačiem, kúpim colu" a keď idem domov len ja, tak to asi ako "to zas celú chladničku zaberie zelenina, musím skryť orechy do koláčov a nakúpiť na kuracie prsia"



No, čo už, chválabohu, už si ako-tak zvykli, i keď ich už ja inak nenaučím, aspoň im môžem ísť príkladom. Mamina si neodpustí ma stále ponúkať, napr. dnes s  bryndzovými haluškami, že "slaninku som do nich nezamiešala, že hádam si dáš, dala som tam len bryndzu, smotanu a maslo" :D no díg mami :D

Okej ale poďme, k nášmu receptu. Kým mamina piekla svoj jablčník ja som si šulkala moje tyčinky. Z uvedených surovín vyrobíte 9 kusov zhruba 100g tyčiniek. Nepečú sa, no dávajú sa do mraziaka. Má to niekoľko výhod- keď sa niečo upečie, treba do rýchlo zjesť a väčšinou to obsahuje ďalšie ingrediencie, ktoré zvyšujú energetickú hodnotu, navyše tepelnou úpravou sa zvyšuje glykemický index, no a predsa len... keď je niečo zmrazené, tak to v prípade "žravky" nezjete ako by to bol upečený zákusok, musíte si jeho zjedenie naplánovať a vybrať v dostatočnom časovom predstihu, aby sa tyčinka dala zjesť. Po mojej premiére proteínových tyčiniek v čokoláde, som sa rozhodla vyskúšať tie od Mira Veselého, ktoré som si ale troška prispôsobila.


Potrebujeme:
90g nemletý mak
60g ľanové semiačka
300g jemných ovsených vločiek
50g sušených sliviek
1PL kakao holandské
2 odmerky proteínu (hodí sa príchuť cookies-cream)
kokos strúhaný
150 ml mlieko (najlepšie rastlinné, ale môžete použiť aj kravské)
dolievať vodu (alebo mlieko)


Do mixerá nalejeme mlieko a nasypeme mak a ľanové semiačka. Najlepšie ak necháme hodinku odstáť, ale nie je to potrebné. Mixujeme. Pridáme proteín, kakao, nakrájané sušené slivky a postupne pridávame jemné ovsené vločky. Keď sa nám zmes bude zdať príliš "betónová" pridáme trocha vody/mlieka a opäť dosypávame vločky. Ja som si časť vločiek rozmixovala na múku, aby lepšie vsali do seba tekutinu. Hmotu v mise utlapkáme a vložíme na hodinu do chladničky. Hmota by mala byť už teraz tvarovateľná, ale ešte lepšie sa vám bude s ňou narábať, keď ešte hodinu postojí v chlade. Potom už len tvarujeme tyčinky, ktoré si obalíme v nastrúhanom kokose.







Odporúčam si tyčinku "predjesť" zeleninou. Tyčinka je sýta, ale predsa len... 100g jedlo zjete za pár minút, ak si dáte ako predjedlo kaleráb, polku brokolice alebo mrkvu zaplníte tak žalúdok a bude z toho plnohodnotné jedlo dňa, nie len "pochúťka" ku káve.


























Inak, prajem krásneho Valentína :) 






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.